Ана Димитрова: Дейността се проведе в часовете за занимания по интереси в четвърти клас. Основната цел е усъвършенстване на знанията и уменията на четвъртокласниците за работа с окръжност. Задачата се изпълни при следване на инструкции, изпълнение на различни технологични операции в ръкоделието и спазване правилата за безопасна работа.
Всеки ученик разполага с парче плат (напр. от стара дреха), игла, конец, памук, резен тънко клонче (от есенната резитба на дърветата) и панделки (от подаръци или стари дрешки). Част от материалите са отпадъчни – с цел насърчаване повторното им използване (рециклиране). Учениците чертаят окръжност по зададен радиус, като използват различни начини – с пергел, по шаблон, с шнур и пр. Поставят точки по окръжността през приблизително еднакво разстояние, след което обшиват очертанията като върху всяка точка последователно правят бод. За да изработят готовия продукт, следват инструкциите, дадени (и показани) от учителя и изпълняват различни технологични операции. При работата си четвъртокласниците се стремят и към добър естетически вид на изделието и впоследствие оформяне на пространството в класната стая. Работата протече емоционално, с нескрито вълнение, в дух на толерантност, екипна работа и взаимопомощ.
Татяна Лесова-Говедарова: Играта се прилага успешно сред първокласниците както в часовете по БЕЛ, така и по време на отдиха и в заниманията по интереси.
Ана Димитрова: С нашите ученици работим по въпросите за екологията още от първия ден в училище. Всеки ден във всички наши дейности коментираме как ние влияем върху природата и респ. върху собствения си живот. През годините сме подкрепяли различни инициативи, насочени към опазване на околната среда: събиране на капачки, почистване на паркове, изработка на различни играчки от отпадъчни материали, засаждане на цветя и дръвчета. В тези дейности сме се включвали както организирано като клас, така и
всяко дете със семейството си.
Учениците сами започнаха да забелязват подобни акции и да се включват в тях все по-активно. И не само акциите. Забеляза се промяна в цялостното поведение на децата и техните семейства. Започнахме да използваме еко торбички, намалихме употребата на пластмаса, намали се безконтролното използване на вода. Родителите започнаха да слагат обяда на децата в метални съдове и прибори (кутии, термоси), а това пък на свой ред доведе до по-здравословна храна. Проявяват все по-голямо любопитство към растенията – видове, засаждане и грижа. Всяка направена крачка е стимул за следваща такава.
Ана Димитрова: Предложеният материал е по темата "Живот на сушата"
Иванка Чанова: Задачите са предназначени за следниште групи ученици: група със слаби резултати за 9-10-годишни, група със средни резултати и група с отлични резултати.
Ангелина Генчева: Задачите са свързани с текстови задачи за пирамида.
Ангелина Генчева: Задачите са свързани с ьо и йо
Павлина Плачкова: Задачите са свързани с правопис на звучна съгласна в края на думата
Ивана Лесова: Задачата е подходяща за занимания по интереси в първи клас.
Сглобяване и апликиране на весело човече от геометрични фигури.
Ангелина Генчева: Дидактичният материал представя серия от дейности за занимания по интереси.
Павлина Плачкова: Предлагаме една игра за часовете по четене в първи клас, която развива техниката на четене и подобрява емоционалната атмосфера в класа.
Ана Димитрова: "В динамична среда, емоциите, ролите, отношенията и действията също могат да бъдат силно динамични и да бъдат различни от ежедневните. Това е причината, поради която създадохме кът за почивка и отмора, където всеки ученик може да почете от интересна книжка, да порисува, да послуша музика и да сподели с костенурката своите тайни. Нарекохме го „Стая за емоционален баланс“ . Това е нашето кътче за медитация и емоционален баланс, място, където можем да насочим емоциите отвътре –навън."
Веселина Гаджева: Работата в група е чудесен начин за осъществяване на социални и съвместни дейности, намалява стреса и подобрява мисловната дейност.
Ана Димитрова: Целта на играта е откриване на "малки" думи в текст или изречение.
Ана Димитрова: Със заровете може да се играе както в часовете по математика, така и в заниманията по интереси или по време на отдиха, когато времето не позволява игри навън.
Ана Димитрова: За възпитаването на любов към книгата и читателски пориви немалко е значението на средата, която оформяме. Кътът за четене е храм, в който пристъпваме заради вътрешна потребност – боси и с чисто сърце. Това е нашето местенце за медитация, ъгълчето на стаята, в което да успокоим вътрешните си стихии, да ги приспим и да им прошепнем вълнуващи сънища, заключени в книгите.
Лиляна Кисова: Целите на проектната задача са разкриване на връзката между сезонните промени и поведението и храната на животните, както и формиране на естетически вкус.
Ана Димитрова: Играта може да се използва по всички предмети или с интердисциплинарна насоченост. Много интересна за учениците, провокира стремеж за търсене на информация. Отговорите на учениците се обсъждат в клас.
Ана Димитрова: Едно по-различно предложение за самооценка от учениците.
Ана Димитрова: Едно по-различно предложение за самооценка от учениците.
Павлина Плачкова: Предлагам една игра, която може да се прилага в часовете по български език или в часа по самоподготовка.
Павлина Плачкова: Предлагам един уред, който е направен от родителите, за онагледяване на действие събиране и изваждане на числата до двадесет с преминаване на десетицата.